اعاني من مشكله كبيره مع زوجتي لم اكن متخيل أن لا اجد حل لهذه المشكلة وان ابحث لها عن حل ......انا متزوج عن قصه حب كبيره ٤ سنوات قبل الزواج و١٠ سنوات بعد الجواز لدينا ابنتان ١٠ سنوات وخمس سنوات انت ارتكبت خطاء كبير في حقها وهي لا تستاهل كده ابدااا .....المهم منذ عام تعرفت علي امراه ارمله وحصل بينا صداقه ثم بعد الصداقه حصل اعجاب تحدثنا في الزواج ولكني قلت لها بأن زوجتي خط احمر وانني احبها ووافقت علي هذا وانا وهي نعلم أن هذا الزواج العرفي لن يستمر طويلا فقد كانت تحب السهر وشرب الخمر وكانت الحياه معها عباره عن سهر وخروج ونوم ....زوجتي لاحظت طبعا انني متغير قلت لها لا انا زي الفل ولا يوجد اي شي المهم هذه الشيطانه امتلكتني وكانت حياتي فعلا متغيره ادخل البيت يوميا الساعه ٥ صباحا واذهب في اليوم التاني الي شركتي وهكذا طبعا الشيطان كان ماسك دماغي ومتملكني بكل شي .... المهم في سهره من السهرات كنا في ديسكو. وانا صورت من موبايلي لحظات الضحك الخ الخ والرقص وخلافه المهم بعد انتهاء السهره ذهبت الي البيت الساعه ٦ الصبح طبعا زوجتي كانت في انتظاري ..قالت احضرلك حاجه تكلها قولت لا شكرا وتركت هاتفي طبعا كنت ماسح كل شي وكنت عامل الباسورد ببصمه الاصبع المهم .... زوجتي فتحت تليفوني وانا نايم ودخلت قلبت في كل شي حتي وصلت إلي الملفات الممسوحه موخرا فوجدت الفيديوهات والصور التي كانت في الديسكو ....طبعا ايقظتني الساعه ٨ الصبح بانيهار كبير ..مين ديه مين ال بترقص معاها ديه ...مين ديه ...قولتلها ده كان عيد ميلاد معزوم فيه وديه صديقه عاديه ....قالت الزاي صديقه والروج ال علي رقبتك والاحتضان ال في الرقص ده ايه ....طلقني ....طلقني ...بصويت هيستيري طبعا انا مكنتش عارف اعمل ايه قولتلها طيب ممكن تهدي قالت لا طلقني ...انا هتصل باهلي دلوقتي ولازم نطلق انا كنت حاسه انك علي علاقه بواحده تانيه ...بس دلوقتي اتاكدت .... المهم انا لبست هدومي واطريت اني اهرب منها قولتلها عندي اجتماع في الشركه ولازم اروح بدري اتصلي باهلك وانا هاجي ....طبعا انا بقولها كده وانا اصلا مش عارف هعمل ايه ....المهم روحت المكتب وانا افكر الزاي اخرج من المشكله ديه .... طبعا روحت البيت لاقيت اهلها عندي وطبعا شافو الفيديوهات وكنت في نص هدومي ... المهم قولتلها انا هسيبك تهدي اعصابك يومين تلاته وبعدين نتكلم وخت هدومي وذهبت إلي بيت امي تركت لها البيت حتي تهدء اعصابها .... طبعا اكيد امي حاولت معاها ولكن دون جدوى .... هذه المشكلة استمرت ثلاث اشهر وانا كل يوم اتصالات وراسئل علي الواتس واعتذارات الخ الخ الخ .. المهم طبعا انا بعد يوم المشكلة باسبوع قابلت التانيه بعد إلحاح كبير منها لاني كنت مكتئب ... قابلتها زقولتها لازم اطلقك بيتي بيتخرب .... قالتلي اوكي وطلقتها وقطعنا الورقتين وقولتلها احنا كده كده انتي عارفه ان العلاقة اصلا كانت هتكون ديه نهايتها ....المهم بعد ما طلقتها حاولت مع زوجتي حبيبتي بشتي الطرق حتي قلبها حن لي من جديد وانا والله كنت ناويت توبه نصوحه وفعلا والله توبت مسحت كل الارقام من التليفون بلوك لكل الحريم ال كانت عندي والله والله توبت ورجعت لزوجتي حبيبتي وانا فعلا كنت مقصر معها كتير وهي استحملت مني كتير ...المهم بعد روجعنا كل يوم خروج مع بعض ومع ولادنا وكانت بتيجي الشركه ومشيت بنتين كانو شغالين عندي والشركه كلها الان شباب والحياه زي الفل .....حدث ما كنت افكر به ابدا أن الشيطانه ترسل لي رساله علي الواتس اب تقول لي لو مجبتش عشر الاف جنيه انا هقول لمراتك انك كنت متجوزني عرفي واني مش صديقه ولا حاجه ....اشتري بيتك بالفلوس ديه ..... طبعا انا سمعتها كل السب ال موجود علي وجه الكره الارضيه وقولتلها هحبسك .... المهم بعدها بيومين لاقيت مراتي تعاملها معي تغير ...طبعا انا مكنتش متخيل أن الشيطانه ديه تكون بعتت رساله فعلا ...المهم انا كنت عاملها بلوك علي الواتس اب طبعا مراتي رجعت تاني تشتغل مخابرات وتفتش ورايا تاني. وجدت اخر ارقام عليها بلوك .. وطلعت رقم الشيطانه ... وقالت لي اتصل كده بالرقم ده ...طبعا انا صعقت لما شوفت الرقم ...قولتها عايزاني اتصل دلوقتي ياحبيتي ليه قالتلي اه اتصل دلوقتي .... طبعا اتصلت ردت عليا الشيطانه قولتلها مين معايا .... قالتلي ايه يا .... انت هستهبل مش عارف صوتي .... طبعا زوجتي خدت التليفون.. يابنت.... التانيه قفلت السكه .... زوجتي قالتلي مين ديه بقا ..... قولي كده الحقيقه .. طبعا كالعاده اطريت اني البس وامشي بالعافيه الهروب الكبير .... وعمال افكر ...اتصلت بالشيطانه قولتها انتي عايزة تخربي البيت قالتلي وانا اشعرفني انها جنبك ...قولتها انتي بعتي رساله ليه ... قالتي انا بعت قولتلها يامدام في مفجأه هقولهالك كمان يومين ... بس كده مقولتش حاجه تاني .... قولتلها الله يخربيتك ....انا هطلع عين اهلك الخ الخ .... المهم مراتي فضلت وراها اتصالات ... وبعدين انا قمت متصل بزوجتي وقولتها ممكن اتكلم معاكي بصراحه تعالي نتقابل في كافيه ونتكلم قابلتها وقولتلها ... بصراحه كده الفتره ال كنتي تعبانه فيها وكنتي شيفاني متغير. انا كنت متجوز عرفي البنت ال كانت في الفيديو ديه .... وانا والله من ساعه ما طلقتها وقطعت الورقتين وانا توبت عن اي قرف في حياتي ...قعدت تقولي انت تتجوز عليا انا ليه ...ليه ...ليه رديت عليها قولتلها انا بعترفلك اولا عشان استريح ...ثانيا عشان مكنش تحت ضرس حد لان الشيطانه ديه كانت بتهددني انها تقولك ... فا انا بقولك اهو وانا والله توبت وبحبك والله انتي حبيبتي وصديقتي وام عيالي ... طبعا هي مش مصدقاني ....وقالتلي انا كنت عايز اثبت لنفسي حاجه وثبتها خلاص طلقني يا اما هخلعك وارفع قضيه خلع .... طبعا قالت لأهلها وعمامها واهلي وعمامي .... قولتلهم انا غلطت والموضوع انتهي من زمان وانا بحبها ومقدرش اعيش من غيرها ..... المهم هي مصممه علي الطلاق طبعا عمامها مصدقني اني فعلا توبت والله توبت وعارفين وواثقين اني باقي علي بيتي ومراتي حبيبتي .... انا دلوقتي مش عارف اعمل ايه كلهم بيتحايلو عليها عشان تفكر وترجع عن قرارها اهلي واهلها كمان ...لكنها مصممه ... انا عارف حجم الالم ال هيا فيه ولكن والله والله والله كانت جوزاه نزوه ليس أكثر وانا بحبها وانا عارف اني قصرت معاها مع انها وقفت جنبي كتير اوي لغايه ما بقي عندي شركه الحمد لله ... انا تعبان نفسيا جداااا انا بتكلم هنا يمكن حد يقولي اعمل ايه ويكتبلها رد يخليها ترجع في قرارها ... انا عارف انها بتحبني ... بدليل انها عماله تتصل بالشيطانه ديه وعايزة تعرف التفاصيل اتقابلنا الزاي وكنا بنروح فين لدرجه انها قابلتها في كافيه والشيطانه قالتاها كان جوزي ايه ... وطلقني عشان المشكلة ال حصلت قبل كده بسبب الفيديوهات بتاعه الديسكو .... انا والله توبت توبت توبت وبحب مراتي جدااااااا القرار هتقولو يوم الوقفه لعمتي ولعمامي ولعمامها هما مدينها فرصه للتفكير لغايه العيد ..... انا مش عارف اشتغل ... مش عارف انام ... حياتي وقفه كليا ... اعمل ايه اعمل ايه
السلام،، اعلم ان الحياة بينكما لن تعود ابدا كما كانت سواء تبت او لم تتب ومع الاسف من يخون مرة وبهذا الحجم،سيخون مرة ثانية وستؤلمها اكثر ،، انت غدرت بها وخنت العشرة وخنت الامانة سواء بزواج او بدون زواج وواضح من طبع زوجتك انها امرأة عاقلة وحكيمة ولا أظن انها ستعود لك ستتزلم لفترة ولكنها لا اعتقد ستلةبقى تخبك كما تظن لانك دمرت كل شئ بينكما بهذه الفعلة لانسانة المفروض انك تحبها وانها وقفت الى جنبك ،، ارحمها ولا تعذبها فان طلبت الطلاق طلقها ،، لن ينفع اي شئ في الدنيا ليعيد الثقة بينكما الا اذا هي ارادت العيش معك على اية حال وان ارادت فلن تكون هي الاي تعرف ولن تثق بك ابدا ،، انا اسفة جوابي صريح ولكن عليك التعامل مع المشكلة وانت مدرك لما فعلت
Maintained and developed by Arabs Today Group SAL
جميع الحقوق محفوظة لمجموعة العرب اليوم الاعلامية 2023 ©
Maintained and developed by Arabs Today Group SAL
جميع الحقوق محفوظة لمجموعة العرب اليوم الاعلامية 2023 ©